Do sonberské kolekce oblečení pro fanoušky přibyly před několika dny další nové kousky. Po tričkách pro muže máme nově i kousky pro ženy a také maličké i dorůstající děti, které pro víno teprve dozrávají. A i když na první pohled vypadají rozdílně, všechny spojuje to, že je vyráběla a designovala poctivá česká firma UAX. Propojování je v tomhle případě vůbec důležité téma – trička se hodí jako dárek pro ty, co nás mají rádi, ale třeba se přímo na Sonberk nedostanou tak často. Pro nás je ovšem důležité i spojení s tvůrci z UAXu. I když každý tvoříme něco jiného, vnímání práce a přístupu k ní máme stejné.
„My jsme se Sonberkem potkali už před mnoha lety, v době, kdy byla budova vinařství ještě nová, ale byl to jeden ze znaků velkého posunu v české industriální architektuře. I my jsme si postavili na tu dobu hodně moderní sídlo v budově bývalé farmy. Se Sonberkem nás od začátku spojovalo to, že jsme nové přemýšlení nad podnikáním, které nemělo přinést jen rychlý zisk bez ohledu na kvalitu práce, přenesli i do prostor, ve kterých fungujeme,“ líčí Radek Leskovjan, majitel UAX a šéfdesignér v jedné osobě.
Na Sonberku tehdy na začátku nešlo jen o to postavit si „nějaký“ sklep. Majitelé spolu se sklepmistrem Oldou Drápalem a architektem Josefem Pleskotem přemýšleli tak, že architektura má tvorbě vína pomoct a zároveň být zajímavá pro návštěvníky. Podobně to vnímal při stavbě sídla firmy Leskovjan. „Mohli jsme si podobně jako jiní pořídit klasické výrobní prostory, nějakou halu, a tam plivat jedno tričko za druhým, mít pak obchody v supermarketech a později prodávat trička v akci tři a jedno zdarma. Ale to jsme nikdy nechtěli. Ano, sice si dneska nemůžeme kupovat 30metrové jachty, ale pořád jsme se sebou spokojení,“ líčí muž, jehož oblečení je typické černobílými grafickými motivy. Jeho trička nosil i bývalý prezident Václav Havel a spousta osobností české kultury.
Z dílny UAXu odejde ročně 50 až 70 tisíc triček a dohromady už jich bylo asi 2,5 milionu. Všechna se šijí z kvalitní bavlny, která se barví přímo také v Česku, pracují na nich zkušené české šičky a potiskují je ručně klasickou metodou sítotisku. „Najít šikovné lidi není jen tak, musíte je zaplatit. Ale všechno dohromady se nám to přes vyšší náklady vyplácí. Máme svou komunitu zákazníků, lidé nás znají, můžou se spolehnout na to, co jim dáváme,“ mluví Leskovjan o filozofii, která v podnikání razí a kterou s ním na Sonberku sdílíme. V obou případech si výsledky takové práce můžete zkusit na vlastní kůži – trička na těle a naše víno v puse.
Chtěli byste toto celé vidět a zažít? Těšíme se na vás na Sonberku.
Navštivte násRegistrujte se a získejte tak nejen 10 % slevu na nákup vín. Pošleme vám jednou měsíčně novinky od nás, upozorníme na mizející lahve, ocenění a nabídneme i šestispřeží - sady vín za přátelštější cenu. A taky se dostanete do neveřejné nabídky vín, kam dáváme novinky před oficiálním zahájením prodeje anebo limitované kousky z našeho archivu.
Více o klubu