Za normálních okolností bychom teď intenzivně chystali jarní program ve vinařství a už už vyhlíželi otevření sezony. To je teď z pochopitelných důvodů trošku u ledu, ale v kontaktu se všemi, kdo mají sonberské víno rádi, jsme teď trochu nečekaně jinou formou. Naše nedávné vítězství v soutěži Vinařství roku totiž způsobilo, že jdeme od jednoho mikrofonu a diktafonu ke druhému a od televize do rozhlasu. Následující řádky tedy berte jako shrnutí, kde všude si o nás můžete přečíst, nebo nás vidět, a co nového se díky tomu můžete dozvědět.
Velkou zkouškou si naše obchodní ředitelka Dáša Fialová prošla v živém vysílání České televize. Na začátku března se totiž na brněnském výstavišti točil speciál ČT 24, který se věnoval hodnocení aktuální situace v Česku. Dáša se objevila v rozhovoru se zakladatelem sítě brněnských barů Janem Vlachynským a organizátorkou Pálavského vinobraní v Mikulově. Mluvilo se přirozeně o současné situaci v gastronomii i o tom, jaké jsou možné další scénáře vývoje. „I když jsme na Sonberku na novináře zvyklí, zájem, který je o nás teď, má samozřejmě úplně jiný rozměr. Když na něco takového jedu, vždycky jsem nervózní, na co všechno se mě budou ve studiu ptát". Líčí Dáša, která ale zároveň ujišťuje, že pořád je taková pozornost velký svátek.
O Sonberku a o tom, čím je jedinečný, mluvila (na rozhovory jezdí většinou ona, protože Oldu s Romanem jen málokdy pustí práce kolem sklepa) i ve vysílání Českého rozhlasu Plus. Padlo tam mimo jiné to, že vinařství se nikdy nedá vnímat jenom jako byznys. „Pořád je to zemědělství. Není u nás mnoho vinařů, kteří by tím pohádkově zbohatli. Věřím, že všichni, kdo víno děláme, to děláme především proto, že ho máme rádi a baví nás to,“ říkala Dáša a přidala i zmínku o tom, co všechno můžou různé kouty Moravy milovníkům vína dát.
Ještě větší prostor nám nabídli v asi nejrespektovanějším tuzemské časopisu, který se vínu věnuje, Wine & degustation. Na šesti stranách tam všechny tři sonberské osobnosti - sklepmistr Olda Drápal, vinohradník Roman Slouk a také Dáša přibližují, co za úspěchem Sonberku stojí a jaká jsou jeho specifika. V rozhovoru pro fajnšmekry se mimo jiné dozvíte, zda je těžší vytvořit kvalitní suchou nebo sladkou Pálavu, jak na dokonalý Riesling, jak bojujeme s předsudkem, že Pálava musí být sladká, a jak se hezky rozrůstá náš export do Francie.
Ani tím ale zmínky o našem vítězství a přístupu k vínu nekončí. Další najdete v časopisu Forbes a odborném Vinařském obzoru.
Chtěli byste toto celé vidět a zažít? Těšíme se na vás na Sonberku.
Navštivte násRegistrujte se a získejte tak nejen 10 % slevu na nákup vín. Pošleme vám jednou měsíčně novinky od nás, upozorníme na mizející lahve, ocenění a nabídneme i šestispřeží - sady vín za přátelštější cenu. A taky se dostanete do neveřejné nabídky vín, kam dáváme novinky před oficiálním zahájením prodeje anebo limitované kousky z našeho archivu.
Více o klubu